کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

راهنمای سفر به متل قو | متل قو کجاست

سفر به شمال کشور همیشه از تفریحات ما ایرانی هاست و در سال چند بار یا سالی یک بار به شمال کشور سفر میکنیم. یکی از شهر های پرطرفدار شمال که هم میتوانید از سرسبزی درختان و هم دریای زیبای خلیج فارس در کنار تفریحاتی مثل  پلاژ، تفریحات آبی و موارد دیگری را استفاده کنید، متل قو است. متل قو یکی از شهرهای پرطرفدار شمال ایران است که جایگاه و اهمیت ویژه ای در میان گردشگران و توریست ها داردو در این مطلب از کجابریم براتون از متل قو مینویسم.

معرفی متل قو

اگر‌چه مازندران استانی توریستی است اما شهر‌های مختلف آن از جنبه‌هایی متفاوت مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. یکی از این شهر‌ها، سلمانشهر است که به علت وجود یک متل به نام قو، متل قو نیز نامیده می‌شد. جمعیت این شهر کم است به ۱۴ هزار نفر هم نمی‌رسد.

سلمان شهر نام جدیدی است که بعد از انقلاب اسلامی برای این شهر انتخاب شده است. در گذشته به این شهر «ساقی کلایه» گفته می‌شد و به دلیل وجود متلی بنام قو در این شهر آن را متل قو نیز می‌شناختند. سلمانشهر، شهر جدیدی است که با شروع شهرک سازی در اوایل سال ۱۳۴۰ پا گرفت و در سال ۱۳۴۱ دارای شهرداری شد. آدرس متل قو

متل قو کجاست

همجواری با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در نواحی شمالی شهر، ارتفاعات ییلاقی و جنگلی بسیار زیبا در دامنه‌ی کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ای اندک بین ساحل دریا و دامنه‌ی کوه و نزدیکی غاری زیبا و استثنایی بنام غار دانیال، جذابیت این منطقه را بسیار زیاد کرده است.

از جمله امتیاز‌های این شهر دیدنی، قرار گرفتن در نزدیکی آب‌های زیبا و نا‌محدود خزر است که با وجود ماسه‌های نرم ساحلی، در کنار پوشش گیاهی واقعا دیدنی و زیبا، به مکانی گردشگری و بسیار مورد علاقه‌ی گردشگران تبدیل شده است.

قیمت ویلا در این شهر حتی نسبت به شهر‌های بزرگ‌تر، بسیار گران‌تر است و به همین علت کسانی که قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارند، ابتدا اقدام به خرید در این شهر می‌کنند. ولی برای اقامت چند روزه شاید بهتر باشد برای ارزان تر شدن هزینه سفر در یکی از شهر های نزدیک اقدام به رزرو ویلا و سوئیت کنید.

متل قو کجاست

رونق شهر و همچنین توریستی بودن و شلوغی‌اش باعث شده است که طی چند سال اخیر سرمایه‌داران دولتی و خصوصی با هزینه‌ای بسیار زیاد اقدام به ساخت برج‌هایی بزرگ مثل برج‌های ساحلی دبی کنند. پروژه متل قو

این شهر از یک طرف مشرف به جنگل‌های سبز است و از طرف دیگر رو به دریا است و این نیز یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های این شهر زیبا است.

متل قو کجاست

می‌توان گفت که در روز‌های تعطیل، حدود ۲۰۰ هزار نفر، به این شهر سفر می‌کنند. پروژه‌های تجاری، گردشگری قو الماس خاورمیانه در این محل در حال اجرا است که گردشگران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. بهترین زمان برای سفر به این منطقه، از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه است که هوا واقعا لذتبخش و به دور از سرما است.

مسیر دسترسی به متل قو

متل قو کجاست

از نظر آخرین تقسیمات کشوری واقع در شهرستان عباس‌آباد تنکابن و بخش سلمانشهر است. سلمانشهر از شمال به دریای خزر ، از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به شهر عباس‌آباد منتهی است. مساحت این شهر بالغ بر ۷۵۰ هکتار است و در فاصله‌ی ۱۹۴ کیلومتری غرب ساری و ۲۱۶ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. 

برای دسترسی به این شهر از مسیرهای زیر استفاده کنید:

  • جاده چالوس، چالوس، متل قو
  • اتوبان قزوین - رشت، رشت، لاهیجان، رامسر، متل قو
  • جاده هراز، محمودآباد، چالوس، متل قو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد