کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

جشنواره ملی در ارومیه

 پس این یک جشنواره ملی هست؟

این حضور اعلام آمادگی کرد به تمامی استان ها برای فروش صنایع دستی شان و الان هر 30 استان ما اینجا غرفه اجاره کردند. بخش عمده ای از غذاخوری های مختلف برای ارایه غذاخوری های خودشان آمدند اعلام آمادگی کردند و اینجا غرفه زدند. یک فضای مناسبی است برای هم میهنان عزیزمان.

ما در ایران من خودم 2 تا شهری که رفتم مثل قزوین و زنجان آنجا هم تاکستانهای زیادی دیدم و انگورهای خیلی خوبی. اینجا هم انگورهاش را چشیدم خیلی خوشمزه بود. شما تفاوت بین انگورهای این استان ها را میدانید؟

آذربایجان غربی محل رشد 58 نوع انگور هست که در کشور بینظیر هست. شما شاید بتوانید 10 نمونش را در تاکستان های زنجان ببینید یعنی یکسری از ریشه ها و درختچه هایی از قدیم الایام اینجا بوده است که رشد پیدا کردند و اینها متعلق به استان آذربایجان غربی هست.

مسافران و گردشگرانی که به شهر شما می آیند قاعدتا باید یک جایی را برای استراحت داشته باشند و دغدغه های جاهای گران هم نداشته باشند. برای این مورد چه کارهایی کردید؟

خود مجموعه دهکده ساحلی ما با 200 الاچیق سرپوشیده و محدود شده آماده پذیرایی هستند درحالیکه ما هتل خود دهکده با 44 اتاق داریم. در کنار این همه هتلداران ما با 30 درصد کاهش قیمت اعلام آمادگی کردند برای پذیرایی از مهمانان عزیز و ما کمپین های مختلف را در پارک های مختلف آماده کردیم که ان شا الله پذیرای مهمانان عزیز در همان محوطه و همان پارک های داخل شهر خواهیم بود. همین امر فرصتی است برای دیدن این شهر و استان زیبا و بیایند همشهری ها و هم میهنان ما از نوع تنوع انگور و سیب و غذاهای مختلف که از اقصی نقاط ایران اسلامی اینجا آمدند و صنایع دستی شان را آوردند استفاده کنند. و ان شا الله در این آب و هوای خوب با 26 تا 28 درجه دما که کم نظیر است ارتباط خوبی برقرار بشود. بیایند و دریاچه های ماربیشه و ارومیه و آن فضاهای برفی ما را و آبشارهای خیلی خوب ما را ببینند و قطعا لذت ببرند.

بله. این می تواند جزو آخرین سفر تابستانه مردمان ایران باشد در اواخر شهریور ماه به استان آذربایجان غربی. آقای شهردار بهمون میگین که سوغات شهرتون چیه؟

خب ما دعوت کردیم به جشنواره انگور و دوشاب انگور را به همه هم میهنان عزیز سفارش میکنیم که از اینجا سوغات ببرند که همون شیره انگور نیست. شیره در زبان آذری ما همان آبی است که از انگور بیرون می آوریم بعد از جوشاندن این شیره به غلظتی می رسد که دوشاب میگوییم. حلواهای خیلی زیبای ارومیه و نقل ارومیه و سیب و انگورهای ما مثل انگور حسینی و هندوانه هایی که داخلشان زرد است و برای کلیه خوب است. اینها منحصر به فرد ارومیه است.

از جاذبه های تاریخی شهر هم برامون بگویید؟

خب این استان دارای قدمت 5000 ساله هست. یکی از بناهایی که خیلی به قدیم برمیگردد تخت سلیمان ماست گرچیسای ماست خود ارومیه مسجد جامع ماست سه گنبد ماست بازار خود ما که از دوره صفویه به یادگار مانده و بناهای خیلی تاریخی که در اطراف روستاهای ارومیه ما داریم. مثلا یک روستایی داریم که قدمت اشیا کشف شده به 4000 سال قبل برمیگردد. ما در مهاباد غار سغولان را داریم و چون در مرز هست ارومیه خیلی پوشاک خوبی را از بازارهای ترک وارد میکند و ارزان است و قطعا می توانند همشهریان ما میتوانند استفاده بکنند.

ما در کنار بخش تولیدات داخلی میتوانیم در بخش تجارت خارجی هم بهره ببریم و خیلی میتوانیم از آن استفاده کنیم و در واقع میشود گفت شهر ارومیه در ابعاد مختلف قابل تامله که شما بیایید اینجا و هم طبیعت بکر و هم تاریخ خوبش را ببینید و هم جاذبه های بسیار دیدنی آن را ببینید و هم سوغات بسیار خوبی که با خودتان ببرید. باز هم تصاویر بسیار زیبا ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد