کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

ابشار سلابه کل

بانام و یاد خدای بزرگ و مهربان سلام به همسفر های خوب و دوست داشتنی خودم و همراهان عزیز کجا بریم همراه ما هستید در ایران گردی در استان اذربایجان غربی شهر ارومیه

و جاذبه های دیدنی آن را مرور میکنیم امروز از شهر ارومیه فاصله گرفتیم و می خواهیم به اطراف آن برویم  و جاذبه های گردشگری ان را به شما معرفی کنیم سد زیبای شهر چای را در پشت سر من مشاهده میکنید و فضای خوبی که پشت سر من است .دو دوست عزیز همسفر من هستند و قراره که جاذبه ها را به ما معرفی کنند

اینجا کجاست ؟

منطقه سیلوانا 20 کیلومتری ارومیه است و به سمت ابشار سلابه کل است برویم .در طول مسیر سد شهر چایی را میبینیم از رودخانه های سیلوانا سرچشمه گرفته .این سد از اب رودخانه ایجاد شده است و اب رودخانه زمین های کشاورزی پایین شهر را تامین میکند و بعد این اب به سمت به دریای ارومیه می ریزد

این دو روستا روستای کرد نشین منطقه هستند به اسم روستای سیلوانا و راژان

چقدر مسیر داریم تا برسیم به ابشار زیبا؟

عرض سلام دارم به همه خوانندگان کجا بریم در حدود 60 کیلومتر فاصله داریم تا برسیم به ابشار

و اب و هوای ارومیه در چند روزی که ما در اینجا قرار گرفتیم تقریبا گرم بوده است .شب ها هوا سرد است اما در طول روز میانگین دما 30-34 درجه است ولی از شهر که فاصله میگیریم مناطقی را میبینیم که برف دارد و مناطقی را میبینیم که عشایر انجا هستند

کدو الان در مزرعه کدو هستیم خیلی سرسبز ودیدنی .و روستا و کوهستانی که پشت سرمان است

اینجا کجاست ؟

روستای زیوه از بخش های سیلوانا که از بخش های حاصل خیز این منطقه است و مناطق کوهستانی دارد در زمستان که این مناطق برف دارد بعد از اب شدن برف ها از همان اب استفاده میشود و این منطقه به خاطر هوای خوبی که دارد .کدو میکارند و محصولات باغی دارد سیب و گیلاس و زرد الو ولی بیشترین محصولاتش باغی است .

این کدو بیشتر از تخمه اش استفاده میکنند ؟

بله همان تخم کدو که در اجیل است

اقا چندمین باره که به این منطقه می ایید ؟

5-6 بار .راهی نیست ها من جای شما بودم همیشه می امدم

کار زیاد ومشغله زیاد نتونستیم بیاییم

در زیوه جای تاریخی داریم؟

بله تپه های تاریخی است منطقه خوش اب وهواست . و همین باعث شده که بشر اینجا سکونت داسته باشد 

در یکی از این روستا ها  کتیبه ای کشف شده به اسم موانا و الان در موزه ارومیه نگهداری می شود من دعوت میکنم از این کتیبه هم دیدن کنید به خط میخی است و یکی از این کتیبه هایی که سالم پیدا شده است و راجع به یکی از معابد هست

چقد راه داریم تا ابشار ؟

15-20 کیلومتر

به سمت ابشار که نزدیک میشویم هوا خنکتر میشود البته این منطقه به خاطر سردی اب و هوا محصولات کشاورزیش بعد از شهر ارومیه به ثمر مینشیند و به بازار ارومیه هم می اورند

این پونه است از خانواده نعنا یک چشمه اب اینجاست و چراگاه اسب ها و مادیان ها .اینجا برای کسانی که حرفه عکاسی دارند خیلی خوب هست و برای پیداکردن سوژه عکاسی در این فصل بسیار مناسب است

اقای خوشبخت در حرفه عکاسی مشغولند و اکثر نقاط ایران را گشتند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد