کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

دیدنی های ارومیه

دیدنی های ارومیه از طریق برنامه همسفر تنها میسر نمیشود چقدر خوبه که حضور شما را هم در شهر بسیار زیبای ارومیه داشته باشیم. آقای دکتر اشاره میکنید که فصل آمدن به اینجا چه فصلی هست؟

استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه هر 4 فصلش زیباست. بهارش را اگر ببینید باغشهر آن یک دشت سبزی هست یعنی اگر از هواپیما نگاه کنید همه دشت های ارومیه تا پایان خرداد ماه سبز هستند در پایان خرداد ماه که بارندگی ما کاهش پیدا میکند دمای بین 29 تا 35 درجه داریم. در پاییز بارندگی های خیلی مناسب و بارش های پاییزی و در زمستان هم برف و کولاک و سرما. یعنی برای همه سلیقه های مختلفی که میخواهند بیایند ارومیه ما آب و هوا داریم

یک جمله دیگری هم که در مورد ارومیه شنیدم میگویند رنگین کمان اقوام. این جمله به چه معنایی هست؟

رنگین کمان اقوام و ادیان است. هر چند اقلیت هستند ولی داخل شهروندان ارومیه ما زرتشتی و ارامنه و آشوری را داریم در میان مسلمانان اهل سنت ترک و کرد را داریم و در آذری ها ما اهل شیعه و سنی را داریم با گویش ها و مذاهب و ادیان مختلف. که با شکل محبت آمیز در کنار هم زندگی میکنند و ما خیلی مراودات خوب و فضاهای خوبی را برای این تعاملات فرهنگی داریم.

خب گفتید که لهجه و گیش شما ریشه در زبان آذری دارد چقدر خوبه که با زبان آذری خداحافظی شما را بشنویم و دعوتتون را از بینندگان همسفر.

من مجدد در انتهای برنامه از همه هم میهنان عزیز ایران اسلامی دعوت میکنم قدم به روی چشمهای ما بگذارند و در اینجا حضور پیدا کنند. شهر ارومیه شهری زیباست و آذربایجان غربی یک سری زیباییهایی دارد که ویژه و منحصر به فرد است از همه هم میهنان دعوت میکنم از این زیبایی ها بهره مند شوند و ما هم شهرمان را آب و جارو کردیم و پذیرای شما مهمانان هستیم. اینجا هم برای استراحت جا هست و هم زیبایی هایی برای تماشا و هم غذاهای خوشمزه برای استفاده خودشون و خانواده هایشان. انشاالله که در اینجا ببینمتون و اینجا حضور پیدا کنید و با خاطره خوش از اینجا بروید و وظیف خودم میدانم که از مجموعه دست اندرکاران و زحمتکشان برنامه همسفر که آذربایجان غربی و ارومیه را به عنوان مقصد انتخاب کردند و میخواهند زیبایی های ارومیه را به تصویر بکشند سپاسگذاری میکنم.

ما هم تشکر میکنیم از شما به هرحال برنامه همسفر را پذیرفتی. ما هم همه هم میهنان را دعوت میکنیم به شهر زیبای ارومیه. 3000085 سامانه پیامک برنامه هست برای انتقاد و پیشنهاد و همچنین سایت شبکه مستند. با همه شما خداحافظی میکنم برنامه فردا ما را از دست ندهید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد