کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

جاهای دیدنی قشم

 

جاهای دیدنی قشم

قشم بزرگترین جزیره در جنوب ایران است که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. این جزیره که به شکل دلفین است، سالانه میزبان مسافران زیادی است. قشم همانند تمام شهر های جنوب ایران دارای آب و هوایی گرم، معتدل و مرطوب است. این جزیره در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد و از لحاظ جغرافیایی نیز اهمیتی فراوان دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های این جزیره می پردازیم.

همانطور که میدانید، قشم طبیعتی غنی و زیبایی دارد و اکثر جاذبه های آن طبیعی است.

بام قشم

در بالا ترین نقطه در جزیره قشم منظره ای مملوء از ماسه های مارگون و صخره ها مشاهده خواهید کرد. این مکان دقیقا در بالاترین نقطه ژئو پارک قشم قرار دارد و فضای بسیار زیبا را برای گذراندن یک بعد از ظهر دلنشین را برای شما مهیا می سازد. این منطقه به بام قشم معروف است و شما از آن بالا نظاره گر جنگل حرا و دره تندیس ها خواهید بود. 

 

دره ستارگان

یکی از دیدنی ترین و زیبا ترین مکان هایی که اگر به قشم سفر کردید حتما باید از آن دیدن کنید، دره ستارگان است. دره ستارگان مجموعه ای از کوه و صخره ها و دره هاست که این کوه ها به مرور زمان و بر اثر باد وباران تغییر شکل داده است. تغییر در این کوه ها باعث به وجود آمدن شکل های مختلف و عجیب و غریب در این مکان شده است.

دلیلی که به این منطقه دره ستارگان می گویند این است که ساکنان بومی این منطقه معتقدند که اشکال به وجود آمده بر روی این صخره ها بر اثر برخورد یک ستاره به این صخره ها در حدود دو میلون سال پیش ایجاد شده است.

 

جزایر ناز

جزایر ناز درواقع  دو جزیره هستند که با پایین رفتن آب دریا در هنگام روز به جزیره قشم متصل می شوند و با بالا رفتن آب دریا اتصالشان قطع می شود. جزیره ناز بسیار زیباست و وقتی بالای صخره های آن می ایستید منظره ای دلنشین را رو به روی خود نظاره می کنید و زیر پای خود خرچنگ هایی زیبا را مشاهده خواهید کرد. اگر هنگامی به این جزیره رسیدید که اتصال آن از جزیره قشم قطع بود نیز می توانید از دور این صخره های زیبا را تماشا کنید.

 

جنگل حرا

یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای قشم و حتی کشور ایران، جنگل حراست. درختان در این جنگل زیبا و خاص ریشه در آب شور دریا دارند. به هنگام بالا آمدن آب دریا ، درختان به زیر آب می روند و وقتی آب دریا پایین می رود درختان بیرون می آیند. درختان سر در آورده از آب و پرندگانی که در این منطقه پرواز می کنند، فلامینگو ها، پلیکان ها و ... همه و همه از شگفتی ها و زیبایی های این جنگل هستند که آن را به جنگلی خاص و خارق العاده تبدیل کرده اند. برای رفتن به این منطقه بهتر است قایق کرایه کنید و در فضای زیبا و حیرت آور آن عکاسی کنید.

 

غار خر بس

جزیره قشم غار های زیادی دارد که یکی از غار های  معروف آن غار خربس است. این غار مجموعه ای از حفره های کوچک است که به صورت اتاق در آمده اند. این مکان در زمان های گذشته و در یک دوره زمانی پناهگاه امنی برای زندگی مردم بوده است. این مکان بدون پوشش گیاهی است و بهتر است در ساعاتی از روز که آفتاب شدید نیست به آنجا بروید.

 

دره تندیس ها

خیلی ها از گردشگران دره تندیس هارا با دره ستارگان اشتباه می گیرند. با اینکه شباهتی به هم ندارند و بسیار متفاوت هستند. این دره دارای تندیس هایی بزرگ است و به همین دلیل به این نام شهرت یافته است. این مکان تاریخی دارای فسیل های فراوانی از هایی ها و صدف هاست که نشان از قدمت آن دارند. این فسیل ها بیان کننده این موضوع است که این مکان قبلا زیر آب بوده است.

 

جزیره هنگام

جزیره هنگام منطقه ای زیبا در جنوب مرکزی قشم است که بومی ها به آن هنجام و هنیام نیز می گویند. جزیره هنگام 50 کیلومتر مربع مساحت دارد و از نقاط دیدنی جزیره قشم است. این جزیره به دلفین هایش معروف است که به صورت دسته ای در اطراف جزیره شنا می کنند. شنا و غوصی در این منطقه بسیار لذت بخش است و از تجربه هایی به یاد ماندنی برایتان خواهد بود.

 

غار نمکدان

این غار از جمله دیدنی ترین غار هاست که در ابتدای ورودتان شما را شگفت زده می کند. قندیل های نمک را در بالای سرتان میبینید که مانند قندیل های یخ از سقف این غار آویزان شده اند. لایه های نمک که بر روی هم قرار گرفته اند، نشان دهنده قدمت این غار نمک در طول تاریخ هستند.

  

تنگه چاهکوه

این تنگه با شیار ها و شکاف های عجیب خود، فضای زیبایی را برای گردشگران پدید آورده است. علت نام گذاری این تنگه به این نام این است که در گذشته در این منطقه باران به ندرت ولی با حجمی زیاد می بارید و مردم در کف آن چاه هایی حفر کرده بودند که در صورت بارش باران برای حتی ماه های آینده نیز آب ذخیره کنند.

اگر میخواهید به این منطقه سفر کنید پیشنهاد می کنم همانند تمامی دیدنی های قشم در فصل زمستان سفر کنید.

 

روستای لافت

این روستا از قدیمی ترین مکان های به جای مانده در جنوب ایران است. این روستا دارای بادگیر های کاهگلی زیبایی است که آن را خاص کرده و از بهترین مکان های دیدنی قشم محسوب می شود. اگر به خانه هایی با بافت قدیمی و عمارت های ایرانی علاقه دارید، حتما به این روستا سر بزنید.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد