کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

کجا بریم

من در کجا بریم، از شهر ها و نقاط فوق العاده ایران براتون میگم تا سفر های دلپذیری داشته باشد

پاتاگونیا، شیلی /آرژانتین

Image result for all about Patagonia, Chile/ Argentina


درباره پاتاگونیا ، آمریکای جنوبی


واقع در انتهای جنوبی آمریکای جنوبی ، پاتاگونیا سرزمینی است که کشورهای شیلی و آرژانتین مشترک دارند. منطقه پاتاگونیا شامل بخش جنوبی رشته کوه آند در جنوب غربی به سمت اقیانوس آرام (سمت شیلی) و از شرق آند تا دره ها از طریق ریو کلرادو به سمت اقیانوس اطلس (سمت آرژانتین) به دنبال جنوب می رود. مساحت آن حدود 300000 متر مربع است. (777،000 کیلومتر مربع) ، از جمله برخی از جزایر آنتاریکا آرژانتین و اقیانوس اطلس جنوبی ، و همچنین قلمرو محبوب تیرا دل فوگو ، در جنوبی ترین نواحی قاره پیدا شده است. این منطقه با داشتن تقریباً 1.5 نفر در هر کیلومتر مربع بسیار کم جمعیت است. کیلومتر

مناظر چشمگیر پاتاگونیا نتیجه تحولات اساسی یخبندان و زمین شناسی است که میلیون ها سال پیش در این منطقه رخ داده و کوه ها و دره ها ، یخچال های طبیعی ، دریاچه ها و رودخانه های بی شماری را ایجاد کرده است. پاتاگونیا یکی از خالی از سکنه ترین مناطق سیاره ما و محل زندگی انواع مختلفی از حیوانات وحشی و گیاهان است که بسیاری از آنها بومی منطقه هستند.


پاتاگونیا کجاست؟

Image result for all about Patagonia, Chile/ Argentina

پاتاگونیا یک منطقه جغرافیایی مشخص در پایه آمریکای جنوبی است که در بخشهای تحتانی آرژانتین و شیلی قرار دارد. پاتاگونیا منطقه ای کم جمعیت است که در انتهای جنوبی آمریکای جنوبی واقع شده و آرژانتین و شیلی آن را مشترکاً تقسیم می کنند. این منطقه شامل بخش جنوبی کوه های آند و همچنین بیابان ها ، استپ ها و چمنزارها در شرق این قسمت جنوبی آند است. پاتاگونیا دو ساحل دارد. غربی به سمت اقیانوس آرام و شرقی به سمت اقیانوس اطلس.


منطقه پاتاگونیا


شیلی و آرژانتین هر دو جمهوری دموکراتیک هستند. در سطح ایالتی ، پاتاگونیا در داخل دو کشور قرار دارد: شیلی و آرژانتین. هر دو کشور قلمروهای پاتاگونین خود را در زیرمجموعه های اداری غیر هم ارز سازماندهی کرده اند: استانها و ادارات در آرژانتین. و مناطق ، استانها و کمونها در شیلی. به عنوان یک کشور واحد ، تقسیمات اداری سطح اول شیلی - مناطق - از استقلال بسیار کمتری نسبت به استانهای آرژانتین برخوردار هستند. استان های آرژانتین فرمانداران و پارلمان های خود را انتخاب کرده اند ، در حالی که مناطق شیلی افرادی را که از طرف دولت تعیین شده اند ، تعیین کرده اند.


جمعیت PATAGONIA


بسیاری از مناطق پاتاگونیا دارای تراکم جمعیت بسیار کمی هستند. کل جمعیت پاتاگونیا حدود 2 میلیون نفر است که در آرژانتین و شیلی در کنار هم قرار دارند و اکثریت آنها در آرژانتین زندگی می کنند.


شیلیایی ها


جمعیت شیلی حدود 16 میلیون نفر است. مردم به طور کلی دوستانه و مهمان نواز هستند. اکثر مردم شیلی ماهیتی محفوظ دارند و تمایل به درونگرایی دارند ، اما در عین حال شوخ طبعی تندی دارند. رفتار آنها ساده تر از بیشتر است.


آرژانتینی ها


با حدود 40 میلیون نفر جمعیت ، آرژانتینی ها مردمی فرهیخته و پیشرفته هستند. آنها از اروپاییان ، به ویژه ایتالیایی ها تأثیر مهمی دارند ، که به آنها طعم بی نظیری در میان ملت های آمریکای لاتین داده است. آرژانتینی ها تمایل دارند که پرشور باشند ، تقریباً بدون هیچ تردیدی حرف هایی را می زنند و یک افتخار ملی قوی دارند.


Patagonians


کل پاتاگونیا حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد. جنوب پاتاگونیا جنوبی ترین قسمت قاره آمریکا است. Patagonians می گویند که آنها در پایان جهان زندگی می کنند. نتیجه این انزوا به تدریج مردم اروپایی و بومی را مخلوط کرده است.

 

اطلاعات پاتاگونیا


و بررسی اجمالی واقعیت ها


منطقه زمانی در پاتاگونیا


آرژانتین سه ساعت با GMT فاصله دارد. شیلی چهار ساعت با GMT فاصله دارد. از اکتبر تا مارس هر دو کشور با صرفه جویی در نور روز ، ساعت های خود را یک ساعت جلو می گذارند. اساساً این بدان معناست که بیشتر اوقات پاتاگونیا در عرض یک یا دو ساعت از زمان استاندارد شرقی ایالات متحده است.


زبان پاتاگونیا


زبان رسمی پاتاگونیا اسپانیایی است اما جیب های کوچکی از جوامع بومی در پاتاگونیا وجود دارد که به زبان ماپوچ صحبت می کنند. در شهرهای بزرگتر ، احتمالاً با افراد محلی که برخی انگلیسی بلد هستند ملاقات خواهید کرد ، اما در مناطق روستایی این امر نادر است ، بنابراین دانستن عبارات اساسی سفر به زبان اسپانیایی (یا سفر با راهنمای Quasar که زبان را می داند) بسیار مفید است.


شهرهای اصلی دروازه پاتاگونیا


پونتا آرناس (شیلی) ، پورتو ناتالس (شیلی) ، ال کالافات (آرژانتین) ، اوشوایا (آرژانتین - تیره دل فوگو)


واحد پول: پاتاگونیا


واحد پول محلی پزوی آرژانتین (ARS) است که به 100 سنتاو تقسیم می شود. واحد پول محلی پزوی شیلی (CLP) است که به 100 سنتاو تقسیم می شود.


آب و هوای پاتاگونیا


فصل تابستان در پاتاگونیا از دسامبر تا مارس ادامه دارد. بیشترین میزان بارندگی در زمستان پاتاگونیان (ژوئن تا سپتامبر) است اما روزها تغییر پذیر است و می تواند یک روز گرم و آفتابی باشد ، در سال دیگر تا هوا خیس و باد باشد. فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این قسمت از جهان است ، زیرا ماه های زمستان گاهی اوقات ممکن است سخت و مهمان نواز باشد. اطلاعات بیشتر در مورد آب و هوا را در اینجا ببینید: آب و هوا Patagonia.


واکسیناسیون پاتاگونیا


اگر قبلاً به این بیماری مبتلا نشده اید ، باید واکسن های هپاتیت A و کزاز و همچنین آبله مرغان و سرخک بزنید. با این حال ، برای ورود به شیلی یا آرژانتین هیچ گواهی واکسیناسیون لازم نیست. داروهای هاری و مالاریا در مناطقی که ما به آن سفر می کنیم ضروری به حساب نمی آیند ، اما اگر مسافرت های مستقل بیشتری داشته باشید ممکن است لازم باشد. بیشتر در اینجا ببینید: واکسیناسیون / واکسیناسیون پاتاگونیا


ولتاژ برق در پاتاگونیا


در پاتاگونیا ، بیشترین ولتاژ الکتریکی 220 ولت ، 50 سیکل (220 ولت 50 هرتز) است. اکثر وسایل مسافرتی ، مانند رایانه های لپ تاپ و شارژرهای تلفن همراه ، دارای ترانسفورماتور خودکار ولتاژ هستند .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد